Calculeaza amprenta de carbon, Emisii CO2, incalzirea gloabala a planetei, ce poti face tu?, salveaza planeta prin lucruri mici

Jumatate din uleiul de palmier folosit in Europa ajunge in rezervorul masinilor

În 2014, 45% din tot uleiul de palmier utilizat în Europa a ajuns în rezervoarele autoturismelor si camioanelor, arată datele asociației europene a industriei uleiurilor vegetale, Fediol, și obținute de către rețeaua ecologistă Transport&Environment (T&E). Acest procent este echivalent cu umplerea a patru piscine olimpice cu ulei de palmier în fiecare zi. Este prima dată în istorie când sursele de biodiesel din Europa au fost făcute publice.

O analiză anterioară a unui studiu al Comisiei Europene a arătat că impactul climatic al biodieselului din ulei de palmier este de trei ori mai mare decât al motorinei obținute din combustibil fosil, deoarece expansiunea culturilor de palmier duce la despăduriri și drenaj al turbăriilor fără precedent în sud-estul Asiei, America Latină și Africa.

Utilizarea uleiului de palmier în Europa drept combustibil a crescut de șase ori între 2010 și 2014. Această explozie a alimentat creșterea cu 34% a consumului de biodiesel în Europa. Europa nu produce ulei de palmier, deoarece palmierii au nevoie de un climat tropical pentru a crește.

Uleiul de palmier utilizat în scopuri non-energetice (de exemplu: produsele alimentare, hrana pentru animale, produse cosmetice și săpun), a scăzut cu o treime între 2010 și 2014. În 2014, 60% din consumul total de ulei de palmier din Europa a intrat în transport, generarea de energie electrică și încalzire.

plantatii palmierBiodieselul obținut din ulei vegetal virgin este cel mai popular biocombustibil pe piața europeană, cu o cotă de piață de trei sferturi. Europa este al doilea cel mai mare consumator de ulei de palmier din lume (după India) cu aproape 7 milioane de megatone de ulei importat pe an.

Ar trebui să se elimine treptat biocombustibili de primă generație după 2020, crede Dings. Mai mult decât atât, ar trebui să se pună capăt nebuniei prin care biocombustibilii ce dăunează climei se iau în calcul drept combustibili cu emisii zero în raport cu obiectivele climatice ale UE. “Dacă nu vom termina cu stimulentele pentru biocombustibilii răi, cei buni nu vor avea nici o șansă”, încheie  Jos Dings, director executiv al T&E

Comisia Europeană revizuiește în prezent Directiva privind energia regenerabilă (RED), care decide viitorul actualei cote de 7% pentru biocombustibilii de primă generație după 2020, precum și criteriile de durabilitate pentru toate bioenergiile, inclusiv biocombustibili. Comisia Europeană va publica o propunere în ultimul trimestru al acestui an.

sursa: 2celsius.org

 

Categorii: Factori poluanti | 02.06.2016 No Comments »


Afisari: 1130

Comentarii

proiect realizat sub amprenta:
bcr toyota alpha bank
initiatori:
credite bancare carduri bancare depozite bancare leasing
parteneri:
parteneri media:
jocuri fotbal jocuri fotbal
sustinem:
Cod Verde Case-Ecologice Stop CO2
 
web development by Filip NET
design by Olivia Design